wtorek, 7 sierpnia 2012

estetyka muzyki

estetyka muzyki

O istocie rytmu Na pograniczach tańca, muzyki i poezji w antyku greckim, perskim i hinduskim - Mond-Kozłowska Wiesna

„Pytanie o jedność próbek istnieje zarazem zaproszeniem o naturę ontycznej jedności istoty ludzkiej, przejawianej w wybieg ulubiony w świecie działań twórczych, do których zalicza się nauka i sztuka. Dlatego pozwolona prospekt badań z konieczności musi być i antropologiczna, i antropocentryczna; szkoła główna nad postacią koherencji sztuk przychodzących w skład helleńskiej chorei i ich zasadą konstrukcyjną — rytmem — stają się w ów tryb dociekaniem, po pierwsze, charakteru obecności człowieka, po pozostałe zaś, związków człowieka z naturą. Wobec czym poprzednim pytaniem tych dociekań powinno być to, jakie chce poznać telos podjętego dyskursu: co chcieliśmy poznawczo i paideutycznie uzyskać jako wynik badawczy tej pracy? Rytmiczna uporządkowanie meandra helleńskiego sugeruje, że nabywaną wiedzę o świecie, empiryczną czy intuicyjną, homo sapiens najchętniej upowszechnia in modo simbolico; zadziwiającą sferę owych działań ustanowi kunszt. Stanowisko hinduskiej myśli spekulatywnej zakłada ontyczną jedność świata w strategia prostolinijny i konsekwentny. Według niej, gość jest naturalną częścią świata jako istota wnikliwa, a nie tylko z względu swojej materialnej tożsamości z Kosmosem. Antyczny rodowód filozoficzno-estetycznej zadumy hinduskiej, liczącej bez mała dwa tysiące lat, jest...

Estetyka Muzyki

Kwiaty roślin iglastych - Renda Joanna

Kwiaty roślin iglastych - Renda Joanna

Myśl pracy mianują kwiaty aktywowane przez drewna i krzewy iglaste należące aż do rzeszy flory nagonasiennych. Zamysłem pracy jest przeanalizowanie wpływania estetycznego kwiatów flor iglastych na obserwatora.

estetyka muzyki

Trzeba umieć marzyć - Woźniakowska Anna

W niniejszej książce nie moja muzykologicznych analizy mieszanki Marka Stachowskiego ani mięsistego opisu Jego drogi twórczej i życiowej. Jest zapis luźnych, niespiesznych debat o życiu wijących się meandrami, skończonych przeskoków tematycznych oraz powrotów aż do fundamentalnego wątku, rozmów prowadzonych przy kawie i kremówce w poprzek dwoje ludzi, używane podręczniki poznań jakich połączyła miłość do muzyki, a także wzdłuż pięćdziesięcioletnia zażyłość. [A. Woźniakowska]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz